آقای سبز

آقای سبز

مزرعه کشت و صنعت شایستگان مشرق زمین
آقای سبز

آقای سبز

مزرعه کشت و صنعت شایستگان مشرق زمین

تولید نهال پسته توسط آقای سبز


با توجه به روند رو به افزایش دمای زمین و موقعیت خاص جغرافیایی که ایران در آن واقع شده است و همچنین مدیریت نا مناسب آب های جاری و زیر زمینی امروزه ما از لحاظ منابع ذخیره آب شیرین در شرایط بحرانی واقع شده ایم. از این رو استفاده از کشت های جایگزین بومی که سازگاری بیشتری با کمبود آب و شوری زمین داشته باشند ضروری به نظر می رسد. لذا مدتی است که کشت محصولاتی همچون زعفران، پسته و ... جایگزین محصولات آب بری همچون چغندر قند، سیب زمینی، خربزه و ... شده است. (جهت مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید)

همه چیز درباره نحوه تولید نهال پسته


درخت پسته معمولی (ایرانی) با نام علمی Pistacia vera منشاء ایرانی داشته و در شمال شرقی کشور حوالی سرخس بصورت جنگلهای انبوه دیده می شود و نام علمی آن نیز از واژه فارسی پسته گرفته شده است. در این مقاله قصد داریم بطور مختصر روش های تولید نهال پسته بر اساس نتایج تحقیقات صورت گرفته در موسسه تحقیقات پسته کشور را شرح دهیم. (جهت مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید)

ویدئو تلاش سبز (کشت بافت)

در تاریخ 1392/12/08 از شبکه استانی خراسان رضوی و از طریق برنامه تلویزیونی تلاش سبز وابسته به سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی مستند کشت بافت که به همت آقای سبز و همکارانش در مرکز رشد و فن آوری جهاد کشاورزی استان زیر نظر پارک علم و فن آوری استان خراسان رضوی تهیه و تدوین شده بود، پخش گردید. در این مستند علمی که به مدت 28 دقیقه ضبط گردیده است، بطور خلاصه کلیه مراحل کشت بافت از تهیه ریز نمونه گرفته تا انتقال تولیدات گیاهی به گلخانه و بدست آمدن محصول نهایی شرح داده شده است.



ساخت گلخانه خانگی

نمایی از یک گلخانه خانگی مجهز که در مزرعه کشت و صنعت شایستگان مشرق زمین طراحی و ساخته شده است


گلخانه ها علاوه بر مصارف تجاری می توانند به عنوان یک سرگرمی نیز مورد استفاده قرار گیرند. بشر از دیر باز برای تامین مایحتاج غذایی خود و همچنین زیبایی بخشیدن به محل سکونتش به گیاهان توجه خاصی داشته است. از آنجا که گیاهان از دل مادر طبیعت سر بر می آورند با طبع زیبا پسند انسان که گرایش به زیبایی در ذات او نهفته است همسو می باشند. رنگ ها و اشکال متنوع در سلسله گیاهان به چشم ما ستودنی است و باعث آرامش ذهنی و روحی مان می شود. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش توانایی بشر در به خدمت گرفتن جامدات و نباتات در حال حاضر قادر گشته ایم که این آرامش را در هر زمان و در هر مکانی به خانه هایمان بیاوریم و از مواهب آن استفاده نموده و لذت ببریم. (جهت مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید)

درباره گلخانه ها بیشتر بدانیم

نمایی از گلخانه کیو در انگلستان


امروزه با توجه به افزایش رشد جمعیت جهان و نیز ویژگی های بالای میوه های گلخانه ای در سبد خانوار، تولید و پرورش میوه بصورت گلخانه ای اهمیت بسزایی دارد. (جهت مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید)